2 May 2010

GÜZEL ANADOLU'MUN MEŞHUR İÇLİ ÇÖREKLERİ

Normalde insanlar yaza girerken veya gelecek aylardaki düğün,nişan gibi özel kutlamalarda giyeceği elbisenin içinde daha güzel durmak için zayıflama çabasına girerler.bizde ise durum tam tersi.eşimle birlikte yaz gelmeden ne yesekde kilo alsak derdine düştük:))

Şimdi eminim bu yazımı okuyupta bana kızan insanlar çok olacaktır ama ne yapalım  ne yapsak da kilo alamıyoruz.olmuyor bunun sırrını hala çözemedik.su içsek yarıyor diyenleri dinleyip damacanalarla su içtik olmadı:))şaka şaka...bu sözü söyleyenlere acayip gıcık olur durumdayız.

Neyse uzun lafın kısası hamur işi felan kilo aldıracak ne varsa bu ara o tür yiyeceklere yöneldik.ama sonuç hala hüsran olsada çabalarımıza yılmadan devam ediyoruz.

Hafta sonu ne yapsak derdine düşmüştik ki  yine aklıma memleketimin caanıımm çöreklerinden yapmak geldi.burnumda tüten Kırıkkale'min hasretiyle her lokmada bir ah çekerek yedim tabi:((

Nasıl yapıldığı konusunda;zor bir yanı yok normal mayalı hamurdan yapılıyor.iç malzemesi ise size kalmış.ben kıymalı soğan kavurdum.patateslide olur,peynirlide..yanına ayrıca katmerde yaptım.eşim Çanakkaleli.burada böyle şeyler hiç yapılmıyor diyerek bi alıştı sürekli ister oldu artık....işte resimlerle haftasonumuzu tatlandıran meşhur çöreklerimiz....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DEĞERLİ YORUMLARINIZ...