16 Şub 2010

UN ÇORBASI BEBEKLER İÇİN

Bu aralar kızım çok iştahsız.malum azı dişleri çıkarma çabaları içerisindeyiz.sanırım bu iştahsızlığına en büyük etkende dişler.hiç bir şey yemese sürekli anne sütü alsa keyfine diyecek yok.ama tam bu dönemdede vitamin ve protein yönünden iyi beslenmesi gerektiğini heryerde okuyorum.bende günden güne değişik çorbalar yapmaya çalışarak hem ağız tadına uygun tarifler yaratıyorum hemde sağlıklı gelişmesi için katkıda bulunuyorum.malum tavuk suyu çorba,şehriye çorbası,yayla çorbası vs. ve akla gelebilecek her çeşiti her malzemeyi birbirine karıştırarak değişik tatlar çıkarıyorum ortaya.bugünki keşfim ise karman çorban un çorbası...:))) gerçekten adı gibi karışık bir çorba olsada tadı mükemmel oldu.bende hemen sizinle paylaşmak istedim.

UN ÇORBASI

Malzeme
1 fındık kadar tereyağı
2 tatlı kaşığı zeytin yağı
2 tatlı kaşığı un
1 tatlı kaşığı pirinç
2-3 çorba kaşığına yakın havuç rendesi
3 su bardağı et suyu(2 bardak etsuyu+1 bardak su)
2 yemek kaşığı domates rendesi(yazın hazırlamıştım konserve şeklinde)
1 tatlı kaşığı süt
nane

Yapılışı
tencereye tereyağ ve z.yağı konulur unda eklenerek kavrulur.üstüne et suyu yavaş yavaş ilave edilerek bi taraftanda un topaklanmasın diye karıştırılır.kaynayınca kadar beklenir,sonra içine pirinç,havuç ve domates rendesi eklenir tekrar karıştırılıp pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirilir.en son ocaktan inmesine yakın süt ve nane ilave edilip son kez karıştırılır ve ocaktan alınır.ılıttıktan sonrada minik kuzulara içime hazır olur.AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DEĞERLİ YORUMLARINIZ...