19 Kas 2011

TAVUK ŞİNİTZEL

          Bizim evde en sık tüketilen et türüdür beyaz et.Ama tavuğun göğüs kısmını sadece şinitzel yapınca yiyebiliyoruz.çünkü diğer türlü yemeği veya sotesi yapılınca tat olarak pek hoşlanılmıyor.nasıl diyeyim sert ve yavan bir tadı oluyor.


yine bu akşam tavuk şinitzel,yanında yaptığım küp patates ve rus salatası eşliğinde vazgeçilmez menümüz vardı:))
Özellikle 3 yaşındaki kızımın bile çok severek yediği bu menümüzü ve tarifini sizlerle paylaşmak istedim...


TAVUK ŞİNİTSEL TARİFİ VE YAPILIŞI:
500  gr tavuk göğüs eti
1,5 su bardağı galeta unu(bunu bayat ekmeklerden kendim yapıyorum)
1 su bardağı un
2 yumurta
Kızarmak için 1,5 su bardağı sıvı yağ


YAPILIŞI:
Galeta unu,2 yumurta ve unu ayrı tabaklarda hazırlıyoruz......yukardada belirttiğim gibi galeta ununu ben evimde kendim hazırlıyorum.önceden bayatlamış ve fırında parçalayarak gevrettiğim ekmekleri mutfak robotundan geçirip iyice un haline getiriyorum.hem ekonomik oluyor hem de bayat ekmekleri değerlendirmiş oluyorum.






malzemeleri hazırladıktan sonra tavukları ya kasaptan alırken hafifçe dövdürüp incelmesini sağlayın.veya evde imkanınız varsa kendinizde döverek açabilirsiniz.daha sonra yağı yanmaz tavaya koyup iyice ısınana kadar bekliyoruz.yağ ısındıktan sonra inceltilip açılmış olan tavukları önce una buluyoruz .üzerinde fazla unları tavukları hafifçe silkerek atmasını sağlayın.sonra yumurtaya en sonda galeta ununa bulayarak yine fazlalıkları atmak için tavukları hafif sallayıp kızgın yağa atıyoruz.bütün parçaları bu şekilde hazırlayıp kızartıyoruz....


Tavuklar bittikten sonra küp doğranmış patatesleri ister sade ister baharatlı çeşnilerle karıştırıp kızartıyoruz.yanına garnitür olarak rus salatası domates veya aklınıza gelen başka yiyeceklerde hazırlayabilirsiniz.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DEĞERLİ YORUMLARINIZ...